Nume Beneficiar Școala Gimnazială Nr. 1 Dobrin
Titlul proiectului: ȘCOALA DIN INIMA MEA
Cod proiect: F-PNRAS-2-3-2024-0052
Contract de finanțare nr.1212/20 noiembrie 2024
ȘCOALA DIN INIMA MEA
Proiectul se derulează în perioada noiembrie 2024 - septembrie 2026 și este structurat pe următoarele categorii de activități:
Activități MATE:
- screening-ul elevilor din GT prin elaborarea de documente MATE:
- aplicare și interpretare chestionare SASAT
- realizarea fișei de observație a elevului
- Fișe de evaluare MATE
- Planul de servicii de educație al elevului
- Observatorul Școlii
- Raportul de progres MATE
Activități de prevenire:
- Activități pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale sunt realizate consilieri școlari/ psihologi prin servicii externalizate prin activități de consiliere de grup și individuale ce includ autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare, stimularea lucrului în echipă pe bază de proiecte.
- Program de educație pentru sănătatea relațiilor prin joc.
- Program de stimulare a interesului pentru educație și dezvoltare personală.
- Activități extrașcolare și extracurriculare (club și competiții sportive, concursuri, excursii, tabere).
- Activități ca alternativă de petrecere a timpului liber- Școală de vără 5 zile în vacanța de vară 2025 și 2026.
- Activități colaborative pentru părinți, elevi și personalul unității de învățământ.
- Activități de educație parentală în parteneriat cu ONG-uri.
- Premierea elevilor din învățământul gimnazial cu medii peste 9,50 la sfârșitul anului școlar.
- Acordarea a unui număr de 5 burse pentru elevii din învățământul primar cu cel mai evident progres școlar.
- Acordarea unor pachete didactice(rechizite) în valoare de aproximativ 150 lei în fiecare an de proiect.
- Cursuri de formare și dezvoltare profesională a cadrelor didactice.
Activități de intervenție:
Activități de tip Școală după Școală :
- Activități remediale la limba română, matematică, literație, activități de sprijin în învățare pe grupe valorice pe grupe valorice marți , miercuri și joi între 12 și 15,00, în baza unui orar stabilit și include acordarea de hrană caldă în sistem catering.
- Pregătire suplimentară la limba română și matematică pentru elevii din clasele VII- VIII.
- Activități de tip școală după școală: cu focus pe activități recreative, consiliere și orientare școlară, dezvoltare personală, mediere, educație parentală.
- Programul de intervenție este conceput astfel încât oferă activităţi cu caracter universal, pentru valorizarea aptitudinilor şi competenţelor fiecărui elev, în conformitate cu nevoile şi interesele sale.
Lucrări de amenajare minore
- Se va amenaja un spațiu de învățare de tip ”clasă în aer liber ”, joc de șah pentru exterior și alte echipamente sportive care să creeze un spațiu eficient și valoros de învățare și recreere pentru elevii din grupul țintă.
- Va fi dotat și amenajat și cabinetul de consiliere și se vor achiziționa materiale didactice și educaționale necesare activităților cu elevii din grupul țintă.
4. Digitalizarea procesului educațional
- Cursuri de formare profesională pentru dezvoltarea competențele digitale ale cadrelor didactice și implementarea de metode/ tehnici/ strategii/ lecții care să transforme actul educațional într-unul eficient, modern și atractiv pentru toți elevii din grupul țintă.
- Crearea de resurse didactice digitale pentru elevi pe trei grupe valorice ( minim, standard, zonă de putere).
- Achiziționarea unor resurse, aplicații, abonamente, licențe și softuri educaționale pentru predare-învățare-evaluare.
- Achiziționare de echipamente IT pentru cadrele didactice și elevii din grupul țintă.